Evropska poslanka Irena Joveva se je 22. novembra 2024 odzvala vabilu predstavnic platforme SLOGA, ki v okviru kampanje ”The Future We Want” opozarjajo na nujnost ukrepanja na področju hitre mode. Ta ima izjemno škodljive posledice tako za okolje kot za mentalno zdravje mladih, zaradi česar zahteva od vseh odločevalcev pozornost in sistemske rešitve.
V razpravi smo osvetlili zaskrbljujoče prakse multinacionalk, ki delujejo v modni industriji. Posebej smo izpostavili izkoriščanje delovne sile v državah v razvoju, kjer so delovne razmere pogosto nehumane, plače pa prenizke za dostojno življenje. Ob tem smo opozorili na uničujoče posledice hitre mode za okolje – od prekomerne porabe vode pri proizvodnji tekstila do trajnega onesnaževanja okolja z mikroplastiko in škodljivimi kemikalijami.
Del razprave smo namenili tudi problematiki samega oglaševanja hitre mode, saj je ta zasnovana na ustvarjanju umetne potrebe po nenehnem nakupovanju. Predstavniki platforme SLOGA so izpostavili, da je oglaševanje eden ključnih motorjev hitre mode. Poleg tradicionalnih oglaševalskih kanalov multinacionalke vse pogosteje sklepajo dogovore z vplivneži na socialnih omrežjih, ki njihove izdelke promovirajo mladim. Ti vplivneži pogosto nevede ali zavestno spodbujajo neodgovorno potrošnjo in hkrati predstavljajo nerealne ideale telesne podobe in življenjskega sloga.
Izpostavili smo, da ravno stalno spreminjajoči se modni trendi mlade potiskajo v nenehno sledenje novim trendom in produktom, kar lahko negativno vpliva na njihovo samopodobo. Ta pogosto vodi v motnje hranjenja, občutke nezadostnosti in anksioznost. Obenem pa mladim z nerednimi prihodki ravno nenehno nakupovanje povzroča finančni stres.
Strinjali smo se, da mora problematika hitre mode zavzeti višje mesto na agendi Evropskega parlamenta in Evropske komisije. Poslanka Joveva je poudarila, da se v okviru svojih pristojnosti že zavzema za odgovorno potrošnjo in trajnostne prakse kjer je le možno. V okviru svojega dela bo tudi v prihodnje podprla vse zakonodajne pobude, ki bodo ustrezno naslovile problem oglaševanja hitre mode, zaščitile mlade pred njenimi negativnimi vplivi in spodbudile bolj trajnostne prakse v tekstilni industriji.
Z oddajo podpisa podpore je poslanka tudi simbolično podprla kampanjo in ob tem izrazila prepričanje, da je javna ozaveščenost prvi – a pogosto tudi najtežji korak na poti k spremembam.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!