Evropska poslanka Irena Joveva je v torek, 17. maja 2022, na odboru za kulturo in izobraževanje spregovorila o napredku poročila o vplivu zaprtja izobraževalnih, kulturnih, mladinskih in športnih dejavnosti v času epidemije COVID-19 na otroke in mladostnike v EU, pri katerem sodeluje kot poročevalka v imenu politične skupine Renew Europe. Med drugim je dejala, da je otroke in mlade treba izobraževati o duševnem zdravju.
Uvodoma je Joveva pohvalila trenutno zastavljen osnutek poročila, ker med drugim vključuje pomen vidika vzgoje, okolja in medsebojnih odnosov na fizični in psihološki razvoj mladostnikov, kar se potem odraža skozi celo njihovo življenje, pa tudi pomen ustrezne finančne podpore izobraževalnim institucijam za ustrezno podporo učencev in učiteljev z vidika duševnega zdravja.
“Super je tudi, da je vključeno povezovanje in medsebojno sodelovanje med Unijo, državami članicami, lokalnimi oblastmi ter mladinskimi organizacijami za lajšanje vplivov posledic epidemije.“
V nadaljevanju pa je poslanka izpostavila, da v predlogu poročila pogreša aktivnosti v smeri dopolnitve izobraževalnih programov z vsebinami, ki bi otroke in mlade učile o duševnem zdravju. Obenem je opozorila še na negativni vidik uporabe digitalnega izobraževanja, kar je bilo pri mladih vidno tudi v zadnjih dveh letih. Kot je povedala, si sama želi predvsem, da bi se področje duševnega zdravja destigmatiziralo ter hkrati normaliziralo iskanje pomoči vseh tistih, ki jo potrebujejo. Joveva je napovedala, da bo prek amandmajev poročilo dopolnila tudi s pobudo za povečanje števila ustrezno izurjenega kadra, ki bo mladostnikom v stiski v oporo.
“Prav tako moramo v poročilu bolje nasloviti težave mladih umetnikov, ki so zaradi zaprtja ustanov in ustvarjene negotovosti opustili svoje umetniške projekte, nekateri celo svojo umetniško kariero.“
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!