Pisno vprašanje Evropski komisiji
25.3.2022
Študija o čezmejnem uveljavljanju pravic intelektualne lastnine v EU, ki jo je naročil Evropski parlament, ugotavlja, da bi bilo mogoče na mednarodni ravni storiti več za uveljavljanje pravic intelektualne lastnine, zlasti v zvezi z naklepnimi obsežnimi kršitvami avtorskih pravic na spletu.
Študija med drugim vsebuje priporočila o učinkovitih upravnih postopkih, poenostavljenih postopkih za reševanje čezmejnih sporov na področju intelektualne lastnine in ukrepih za pravosodno sodelovanje med državami članicami.
Ugotavlja tudi, da izboljšav ni mogoče ustrezno doseči samo z nacionalnimi ukrepi držav članic in da je zaradi obsega, učinka in večozemeljske razsežnosti teh kršitev primerno ukrepanje na ravni EU, da se podpre čezmejno uveljavljanje v EU.
Ali Komisija glede na navedeno razmišlja o ukrepih za zagotovitev učinkovitega čezmejnega uveljavljanja pravic intelektualne lastnine?
Pisni odgovor komisarja Thierryja Bretona v imenu Evropske komisije
9.6.2022
Komisija se je z velikim zanimanjem seznanila z ugotovitvami študije o čezmejnem uveljavljanju pravic intelektualne lastnine v EU.
Komisija je v akcijskem načrtu za intelektualno lastnino iz leta 2020[1] navedla, da bo še naprej pozorno spremljala uporabo Direktive 2004/48/ES[2]. Z državami članicami sodeluje pri izvajanju smernic Komisije iz leta 2017[3], da bi se zagotovila enotna in učinkovita uporaba sodnih odredb v vseh državah članicah.
Glede piratstva bo Komisija ukrepala na podlagi resolucije Parlamenta z dne 19. maja 2021 o izzivih organizatorjev športnih dogodkov v digitalnem okolju, kot je navedeno v odgovoru Komisije Evropskemu parlamentu z dne 20. julija 2021[4]. V zvezi s tem bo Komisija preučila tudi čezmejno razsežnost piratstva in sodelovanje med nacionalnimi organi.
Namen prihajajoče pobude za nabor orodij EU za boj proti ponarejanju bo določiti skladno, učinkovito in usklajeno ukrepanje proti ponarejanju, tako na spletu kot tudi zunaj njega. Ta pobuda bi se lahko izkazala za koristno tudi za zajezitev piratstva.
Z aktom o digitalnih storitvah bodo nacionalni upravni ali pravosodni organi lažje pošiljali odločbe posredniškim storitvam v drugi državi, da bi ukrepali proti nezakonitim vsebinam, akt pa bo olajšal tudi zasebno izvrševanje.
Z mednarodnega vidika poglavja o intelektualni lastnini iz sporazumov o prosti trgovini, sklenjenih med EU in tretjimi državami, vključujejo stroge izvršilne ukrepe, tudi na mejah, ki presegajo Sporazum Svetovne trgovinske organizacije o trgovinskih vidikih pravic intelektualne lastnine (TRIPS). Izvajanje in izvrševanje takih sporazumov je ključna prednostna naloga Komisije.
[1] https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/PDF/?uri=CELEX:52020DC0760&from=EN
[2] https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32004L0048&from=FR
[3] https://ec.europa.eu/docsroom/documents/26582
[4] https://www.europarl.europa.eu/RegData/courrier_officiel/arrivee/2021/EP-PE_LTA(2021)003325_FULL_EN.pdf
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!