Pisno vprašanje Evropski komisiji
30.1.2022
Komisija namerava na aprilskem zasedanju odbora, ustanovljenem na podlagi uredbe o registraciji, evalvaciji, avtorizaciji in omejevanju kemikalij, državam članicam predstaviti predlog za omejitev namerno dodane mikroplastike. Zaradi skoraj enoletne zamude pri predstavitvi predloga se mikroplastika še naprej sprošča v okolje, kar ni v skladu z zavezo Komisije o odpravi onesnaževanja z mikroplastiko.
1. Ali bo Komisija v svojem predlogu ambiciozno obravnavala vsa ključna vprašanja, navedena v mnenju Evropske agencije za kemikalije, zlasti v zvezi z nanoplastiko, topnimi snovmi, biološko razgradljivimi snovmi in polnilnim materialom na športnih igriščih?
2. Ali bo v svojem predlogu upoštevala sedanjo zamudo, zaradi katere se je dejansko podaljšala uporaba mikroplastike, da bi tehtnico nagnila v prid ambicioznim ukrepom v zvezi s ključnimi vidiki predloga?
Pisni odgovor komisarja Thierryja Bretona v imenu Evropske komisije
12.4.2022
Boj proti mikroplastiki je dolgoletna prednostna naloga Komisije in ključna vodilna pobuda evropskega zelenega dogovora[1]. Predlagana omejitev namerno dodane mikroplastike je doslej največja omejitev na podlagi uredbe o registraciji, evalvaciji, avtorizaciji in omejevanju kemikalij (REACH)[2], tako v smislu obsega kot pričakovanih učinkov . Komisija je skrbno analizirala mnenji Odbora za oceno tveganja (RAC) in Odbora za socialno-ekonomsko analizo (SEAC) ter si intenzivno prizadeva za pripravo prvega osnutka predloga o omejitvi. V prihodnjih tednih bo začela notranja posvetovanja, da bi dokončno oblikovala osnutek predloga o omejitvi pred razpravami z državami članicami in prihodnjimi razpravami v odboru REACH.
Osnutek predloga o omejitvi naj bi vključeval opredelitev mikroplastike za namen omejitve, med drugim osnovano na velikosti, topnosti in biološki razgradljivosti. Vključeval bo tudi določbe za urejanje polnil na osnovi mikroplastike za umetne športne površine.
Če se za nekatere proizvode predlaga prepoved dajanja v promet, bi bila lahko v osnutku predloga določena prehodna obdobja pred začetkom veljavnosti prepovedi. Prehodna obdobja niso zasnovana zato, da bi se upoštevale morebitne zamude, temveč da bi imeli deležniki, vključno z državami članicami, občinami in civilno družbo, dovolj časa za prilagoditev na novo sprejeta pravila, razvoj ustreznih alternativ in nadomestitev mikroplastike.
[1] https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/?uri=COM%3A2019%3A640%3AFIN
[2] https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32006R1907&from=sl
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!