Pisno vprašanje Evropski komisiji
8.6.2020
Zaradi pandemije COVID-19 je bila evropska filmska industrija prisiljena ustaviti snemanje evropskih avdiovizualnih produkcij, sektor pa je še vedno v težavah. Čeprav ukrepi za zmanjšanje omejitev omogočajo postopno nadaljevanje dejavnosti, zavarovalnice ne povrnejo stroškov v primeru tveganj, povezanih s COVID-19, zaradi česar so filmske ekipe v kočljivem finančnem položaju.
To ni le ekonomski problem, ampak tudi kulturni. Ko se bodo kinematografi ponovno odprli, se bo evropska avdiovizualna ponudba zmanjšala v korist filmov, ki imajo celostne zavarovalniške rešitve. Večina teh filmov prihaja iz ZDA, zato lahko pride do neravnovesja pri ponudbi filmov Evropejcem.
Medtem ko države članice z različno hitrostjo nadaljujejo filmske in kulturne dejavnosti, je Komisija določila 14 prednostnih ekosistemov za okrevanje, med katerimi je tudi kulturni in ustvarjalni sektor.
1. Ali namerava Komisija uvesti poseben instrument za to področje, da bi pomagala pri težavah z zavarovanjem, ki jih ima avdiovizualni sektor, in omogočila nadaljevanje filmske produkcije?
2. Kako se namerava Komisija s kulturnega vidika odzvati na pomanjkanje novih produkcij, do katerega je prišlo zaradi obdobja neaktivnosti?
Odgovor komisarja Thierryja Bretona v imenu Evropske komisije
15.10.2020
Komisija je predstavila obsežen predlog načrta za okrevanje, ki zajema nov instrument za okrevanje Next Generation EU[1] in prenovljen večletni finančni okvir. Več instrumentov iz tega svežnja bi lahko na različne načine posebej podprlo evropski avdiovizualni sektor[2].
Komisija je poleg tega, kot je bilo napovedano v preteklih mesecih, 29. julija 2020 sprejela prilagoditve jamstvenega instrumenta za kulturne in ustvarjalne sektorje, ki ga lahko izkoristijo tudi evropska mala in srednja podjetja (MSP) v avdiovizualnem sektorju. Konkretno bodo novi ukrepi spodbudili finančne posrednike, da ponudijo prožnejše pogoje, na primer daljša obdobja za izplačilo ali začasne prekinitve posojil.
Komisija se zaveda stroškov, povezanih s prekinitvami snemanj, ki so posledica krize zaradi COVID-19. Komisija sicer priznava pomembnost zavarovanja za ponovni zagon dejavnosti, vendar ne predvideva vzpostavitve posebnega instrumenta na ravni EU za kritje teh stroškov. Tovrstna podpora se primarno izvaja na nacionalni in regionalni ravni. Države članice bi lahko izkoristile nekatere instrumente iz svežnja za okrevanje Next Generation EU za vzpostavitev odškodninskih skladov in v podporo ponovnemu zagonu avdiovizualnega sektorja, da bi se odpravili negativni učinki krize zaradi COVID-19.
[1] https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/?qid=1590732521013&uri=COM:2020:456:FIN
[2] Tj. novi program Ustvarjalna Evropa, program za digitalno Evropo, InvestEU, mehanizem za okrevanje in odpornost, skladi prihodnje kohezijske politike in REACT-EU. Končna zasnova prihodnjih programov Unije in zneski, ki bodo na voljo zanje, so odvisni od dogovora med sozakonodajalcema.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!