Pisno vprašanje Evropski komisiji
6.4.2020
Erasmus + je ključni program, ki študentom omogoča, da izkoristijo možnosti izobraževanja v tujini. Pandemija covida-19 je privedla do ukinitve ali začasnega mirovanja številnih študijskih programov, zaradi česar so se dijaki znašli v težkem položaju. Nekateri so se vrnili domov, drugi pa so študij nadaljevali na spletu, odvisno od države članice, v kateri so vpisani v študijski program.
Kako Komisija ocenjuje učinek covida-19 na program Erasmus+? Katere ukrepe bi bilo treba v prihodnosti sprejeti za izboljšanje odpornosti in prilagodljivosti programa ter za zagotovitev večje stabilnosti in gotovosti za študente v času krize?
Odgovor komisarke Marije Gabriel v imenu Evropske komisije
18.6.2020
Za Komisijo sta na prvem mestu varnost in zaščita vseh dijakov, študentov, mladih in drugih udeležencev programa mobilnosti Erasmus+, pri čemer v celoti spoštuje ukrepe, sprejete na nacionalni ravni. Komisija sprejema vse možne ukrepe za odpravo težav, s katerimi se zaradi pandemije COVID-19 in povezanih zajezitvenih ukrepov srečujejo udeleženci programa.
Prva raziskava med nacionalnimi agencijami Erasmus+ je pokazala, da je pri dolgoročni mobilnosti (večinoma študenti) okoli 60 % udeležencev mobilnost odpovedalo, 40 % pa nadaljevalo, pri čemer je večina teh imela dostop do e-učenja. Pri kratkoročni mobilnosti (običajno mladinske izmenjave) je to razmerje 70 % proti 30 %; od tistih, ki so mobilnost nadaljevali, jih ima tretjina dostop do spletnih aktivnosti.
Komisija je organizacijam upravičenkam omogočila največjo možno prožnost v mejah veljavnega pravnega okvira, da so lahko prilagodile svoje aktivnosti, vključno z alternativnimi rešitvami spletnega učenja in usposabljanja. Roki za prijavo so bili podaljšani, da imajo kandidati na voljo več časa za pripravo predlogov v teh težkih razmerah.
Poleg tega Komisija skupaj z nacionalnimi organi in nacionalnimi agencijami držav programa zbira spoznanja, pridobljena v trenutnih razmerah. To med drugim vključuje preučevanje možnosti za podporo izobraževalcem pri prehodu na spletno učenje in učenje na daljavo, odpravljanje socialnih neenakosti v učnem procesu ter preučevanje ukrepov, ki bodo omogočili večjo prožnost pri aktivnostih mobilnosti, vključno s kombiniranimi in digitalnimi rešitvami in rešitvami na daljavo.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!